Connect with us

Fox News Trump

Greg Rubini: To Have Explosive DC Dirt Is Really Just A Random

Published

on

Greg Rubini

Greg Rubini: White House press secretary Kayleigh McEnany called on Chanel Rion, the main White House correspondent for pro-Trump cable network One America News Network, near the close of her May 26 briefing.

Rion opened her inquiry with the bombshell — and erroneous — claim that “new information” had shown that during the 2016 campaign.

Former President Barack Obama hired a foreign intelligence service to surveil two levels of Trump Tower. “So, how much was [former CIA director] John Brennan involved in that?” she enquired.

People in the briefing room might have been puzzled, but a hyperactive Twitter user with a photo of one of the astronauts from 2001.

It was pleased to have A Space Odyssey as its avatar. Rion had “asked a heated question from my book,” according to @GregRubini, who tweeted, “Great job!”

Greg Rubini: To Have Explosive DC Dirt

Greg Rubini

The pseudonymous account, which has over 120,000 followers, scored another another victory. He has interjected himself into significant news events, claiming to have sources in the FBI,

Trump Tower, and government and intelligence circles, among other places. As protests erupted across the United States this week, @GregRubini tweeted that antifa is “managed by the CIA.” In a post that was shared thousands of times, he also stated, “New York mayor “De Blasio is ANTIFA.”

The Rubini account’s claims of insider information and “high-placed” sources, on the other hand, appear to be part of the author’s litany of lies, which also includes his online persona.

After its May 22 release, his conspiracy-filled self-published book, The Spy Operations on Trump, climbed Amazon bestseller lists thanks to his viral Twitter threads. He was one of the first to tweet the name of the putative whistleblower in Ukraine. His tweets stating that Dr.

Anthony Fauci, the country’s top infectious disease authority, “created” the novel coronavirus went viral, helping to spread a false storey. He even has a connection to the White House, owing to national reporters like Rion who follow his route of conspiratorial thinking.

The Rubini account’s claims of insider information and “high-placed” sources, on the other hand, appear to be part of the author’s litany of lies, which also includes his online persona.

Gregorio Palusa, a 61-year-old Italian sound engineer and marketer with no national security or intelligence background, is the man behind @GregRubini.

He has a history of making unsubstantiated claims about his business contacts and competence, as well as a brief stint as a groupie for a Pink Floyd tribute band.

Palusa has not responded to numerous emails or phone calls.

According to the Washington Post, the Rubini account first gained national attention late last year when it tweeted the name of the supposed whistleblower more than 20 times. It’s become a hallmark of far-right conspiracy theory since then.

Rion’s appearance at the White House briefing in May was the second time he brought up one of Rubini’s fraudulent assertions. OAN aired a bizarre report from Greg Rubini in mid-March, claiming a link between the new coronavirus in Wuhan and a lab in North Carolina.

Rion praised Rubini for the information, identifying him as “a citizen investigator and monitored source amongst a specific set in the DC intelligence establishment.” Greg Rubini has previously circulated conspiracy theories and fake information. A request for comment from Rion was not returned.

Rion’s narrative provoked outrage, prompting the Daily Mail to investigate her background, revealing that she had changed her

name, made false claims about her past, and lacked journalism expertise.

Her source, on the other hand, was not subjected to the same kind of examination. 

Greg Rubini bio now states that he is a “Strategy Advisor at /classified/.” It supplies little information about who he is other than the fact that his name is Greg Rubini.

That wasn’t always the case, though. In 2018, the account’s Twitter biography had a link to the website vertygoteam.com, which is owned by Palusa, who goes by the moniker “Greg” in online profiles, including one on Blogger.

According to a consulting contract Palusa signed with an Italian book publisher in 2012, Palusa was born on January 4, 1959, in Trieste, a seaport in northeastern Italy. Palusa had spent years in the United States and London, according to two former business associates, and spoke English fluently.

According to a former business associate who requested anonymity, he lived in Trieste at the end of the 1990s and the beginning of the 2000s.

His mother still resides in Trieste, but he informed BuzzFeed News in a phone call that he no longer lives with her. She stated that she had no idea where her son was and was unsure if she would be able to contact him.

According to domain registration data, Palusa moved to Tuscany in 2010, listing an address in Pienza, a small town near Siena, and stayed there until at least 2015. Palusa’s name appeared in promotional materials for several music and film festivals staged in the Siena area between 2013 and 2018.

An artist from Trieste told BuzzFeed News that he and Palusa had parted ways over a decade ago after working together on various collaborative creative and design projects. Palusa had not been in contact with the artist in at least ten years, according to the artist.

I vowed to myself that I would never deal with this individual again.

“He started to have delusions of grandeur, claiming to ask companies for millions of dollars and boasting about having assignments with organisations with whom he had no relationship,” said the artist, who requested anonymity.

He also claimed that Palusa grew increasingly difficult to deal with over time, pushing him to engage a lawyer to dissolve their collaboration. “I never wanted to deal with this individual again,” he stated, “because of his rising megalomania, which can put people who work honestly in grave danger.”

Palusa claims to work in marketing these days. His LinkedIn page describes him as the London-based director of international relations of marketing business Vertygo Team, despite claims to the contrary on other websites.

Palusa has also gone by the identity “Greg Rubini” in the past, according to a March 2016 Facebook post from an Italian book publisher specialising in spirituality, ancient astronauts, and religious history.

The publisher claimed in the post that a WordPress blog written by “Gregorio Palusa aka Greg Rubini on social media” had defamed the company by spreading false and “delirious” information, that Palusa had stolen thousands of euros from the company, and that he had wasted a year of the company’s time by pretending to represent a nonexistent marketing firm.

Palusa, who lived in Tuscany at the time, contacted Uno Editori in 2012, offering to send one of its authors to the United States, according to Uno Editori CEO Prabhat Eusebio. “He claimed to have connections with major American publishing houses,” Eusebio explained.

“After a loss of roughly 6,000 euros, we discovered the fraud,” Eusebio claimed. “He appeared to be a publishing specialist, but it all ended up in a soap bubble.”

Palusa became increasingly uncompromising, according to the CEO of Uno Editori, as it became evident that he would not be able to keep his commitments. “After numerous requests to meet and enquiries about how the hunt for publishers and agents was going, his position became increasingly adamant — and he threatened us when we stopped paying his fee.”

Palusa allegedly threatened not to return revised texts and to sue and go after the publisher in public if he wasn’t paid, according to Eusebio. “He also demanded an extravagant sum – €137,000 — as compensation for his time outside the scope of the contract, arbitrarily counting hours worked without presenting any evidence.”

According to Eusebio, the company paid some of the bills but then filed legal action, prompting Palusa to develop a WordPress site to target the corporation. The publisher stated that the proceedings had grown too expensive for him to continue.

Palusa also worked as an audio engineer, according to his LinkedIn profile.

His Blogger profile claims to have worked with Klaus Hiemann, a Deutsche Grammophon engineer who has been mentioned by the Rubini account on Twitter. (A request for response from Deutsche Grammophon was ignored.)

Palusa was a sound engineer on Marco Lo Muscio’s 2009 album, Dark and Light, according to Lo Muscio. Palusa’s YouTube channel has musical performances that he claims to have videotaped and edited, several of which feature Pink Floyd.

Palusa presented Pink Floyd: Odyssey in Space, a multimedia display, in combination with a performance by tribute band Pink Noise, at an Italian festival held in Tuscany in 2013.

Palusa began providing the band with unsolicited input on its work, according to Carmelo J., a band member.

In a Facebook message to BuzzFeed News, Carmelo J. said, “Greg Palusa liked us a lot as a band, and he followed us for a while.” “Then he vanished (for reasons I don’t recall, most likely a minor quarrel), and we haven’t heard anything about him since.”

“I simply remember that at some point his stylistic ‘advice’ regarding us became ‘critical,’ presented even in an inelegant way,” Carmelo J. said when asked if he remembered what the disagreement was about.

Palusa also claimed to have worked with a number of well-known corporations, yet this claim could not be independently verified.

Palusa’s former employers, many of whom he named on his Blogger profile, told BuzzFeed News that they had never heard of him. He claims to have worked with AKQA, Angels Costumes, Ferrari, Apple, and EMI, a marketing agency based in London.

Palusa’s name did not appear in any records, according to the managing director of AKQA, who has been there for 13 years. The same was said by Angels Costumes in London. Apple has never hired Palusa and has no history of dealing with Vertygo Team, according to a company representative. Requests for comment were unanswered by EMI.

Palusa’s claim that he worked for Ferrari was mentioned in a 2011 lawsuit filed by Ford Motor Company against Ferrari. Ford said Ferrari had infringed on its F-150 trademark in the lawsuit, which was filed in Michigan.

Palusa’s company, Vertygo Team, was cited in Ford’s complaint as “Ferrari’s outside marketing adviser,” and an article he wrote regarding Ferrari’s marketing strategy was quoted from his website. After the parties reached a settlement, the complaint was dropped less than a month later.

According to Palusa’s LinkedIn profile, firms such as Nokia, Microsoft, Sony, and Goldman Sachs are looking at his piece about Apple’s marketing strategy.

The vast majority of links to the post originated from spammy online coupon sites, according to SEMrush backlink data.

Palusa claims to have intelligence, judicial, and White House sources as @GregRubini. In May of this year, he said that his “well-placed source inside the FBI” had seen indictments against former CIA Director John Brennan and former FBI Director James Comey. Neither of them have been charged with anything.

“My sources are confidential,” he tweeted. So, don’t even ask who my sources are since I always keep my word on confidentiality.”

Anyone who inquired about his sources would be blocked, he said.

“I don’t want to reveal my sources.” Don’t even inquire who my sources are because I always keep my word about secrecy.”

Although the @GregRubini account was launched in 2014, it did not join the pantheon of QAnon conspiracy theorists and Trump supporters until January of this year.

Palusa alleged that military intelligence had taken over the Twitter accounts of former presidential candidate Hillary Clinton, former CIA Director John Brennan, and former national security adviser Susan Rice as part of a supposedly classified investigation that month.

The baseless belief that these alleged deep state insiders have been or will be secretly arrested and convicted for treason and other crimes is at the heart of the QAnon conspiracy.

Palusa stated in the same month that Obama’s Twitter account had been hacked, and that a recent photo sent in a tweet was a signal “to notify us – Patriots” that “OUR GUYS had Hussein in custody in Gitmo.

Former FBI agents Peter Strzok and Andrew McCabe, as well as former Justice Department lawyer Sally Yates, were also “under prosecution at the Military Tribunals covert tribunals,” according to him.

“At least 80 (maybe up to 140) parliamentarians will be tried and imprisoned,” Palusa predicted, citing his sources.

Of course, none of this transpired. Palusa, on the other hand, continued to attract new fans. He issued a book on May 22 in which he alleged a wide-ranging deep state plot against Trump.

He gives a screenshot demonstrating that his tweets received 53.8 million views in February of this year in the appendix.

Rion referenced a bogus assertion at the White House, and his book is full with references to ostensibly high-level sources.

Palusa also included a document in the book that he claims is a note from the head of Britain’s communications intelligence agency to then-foreign minister Boris Johnson explaining the Trump spying operation.

Palusa’s efforts to validate the memo and its consequences take up nearly half of the book. The “document is 100 percent legitimate,” he says, as the most plausible conclusion.

In fact, it’s a shoddy fake that doesn’t bear up to the smallest scrutiny, according to comments from the UK government as well as media outlets who looked into it.

Palusa also references Fox News contributor Andrew Napolitano’s March 2017 accusation that the UK spied on the Trump campaign at Obama’s request, a claim that has been extensively debunked.

When that information became public, the normally tight-lipped GCHQ labelled it “crap” and “completely ludicrous.” The claim was “absurd and should have been rejected,” according to a spokesperson for British Prime Minister Theresa May.

It was agreed that it would not happen again by the US administration. Even Donald Trump, who stands to gain the most if the assertion is true, has refrained from repeating it.

The text, on the other hand, makes no reference to any of this. Rather, three “highly placed confidential sources have certified to the author of this book, Greg Rubini, that the GCHQ Top Secret paper is legitimate,” says Palusa.

Read Also

Continue Reading

Copyright © 2022 Fox24x7.com